뉴질랜드 살아가기/뉴질랜드 이민·비자

텔레콤 인터넷 속도에 불만 - 해결 방법은?

Robin-Hugh 2006. 12. 19. 07:14

Speed Issues with your Broadband Connection

 하루에 3번씩, 3일간 인터넷 속도를 체크,  Xtra 헬프 데스크 기술팀에 이메일을 보내야 됩니다. 

  

 

 우선  http://www.xtra.co.nz/speedmeter 에 접속해 자신의 브로드밴드 모뎀 속도를 점검합니다.  테스트 시작에 앞서 모든 프로그램을 닫고 한개의 컴퓨터만 연결합니다.

 

매회 웹사이트 오른쪽  ‘500k Download Test’를 클릭하면 아래 그림과 같이 현재 속도가 나옵니다. 

 

 we require you the test once with your Xtra username stored in your modem or router, and once with the user@jetstreamgames.co.nz username stored in your modem or router.  If you require assistance to do this please call the Xtra Broadband Helpdesk on 0800 22 55 98.  (Note: if you are using a modem or router that has not been purchased through Telecom NZ Ltd you will need to seek support from the manufacturer).

 

Here is an example speed test result:

Underneath the bar graph it will lists TWO different numbers.  The first number (271.4) is the speed in kilobits per second, the second (33.3) is the speed in kilobytes per second.  Please either include both of these numbers OR clearly specify which of the two figures you are providing in the information you send back to us.

 

Once you have completed all the tests over the three day period, you will need to cut and paste the following template (overleaf) into an email and email it to

 

ADSL_HELPDESK@Telecom.co.nz  (이렇게 3일간 3회씩 작성한 보고서를 이곳으로 보내면 됩니다)

 

Please also ensure that you place the case number that you were given in the subject line of the email.

 

For further information on speed, please visit the following link: http://www.xtra.co.nz/speed

 아래는 보고서 작성 예;

______________________________Template Begins______________________________

 

  • JETSTREAM GAMES SPEED TEST
    • DAY 1
      • TIME:   테스트 시간
        • XTRA ID:   자신의 xtra ID
        • JSG ID:   현재 나타나는 속도
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
    • DAY 2
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
    • DAY 3
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 
      • TIME:  
        • XTRA ID: 
        • JSG ID: 

  ________________________Template Ends____________________________

  또는 텔레콤 아시안콜센터 0800 168 168  (2번 한국어 직원 연결)로 문의하시면 됩니다.